چرا طراحی وب سایت بر فروش شما تأثیر می گذارد؟

معرفی بهترین شرکت های طراحی سایت ، شرکت سئوی سایت و دیجیتال مارکتینگ

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

چرا طراحی وب سایت بر فروش شما تأثیر می گذارد؟

در تجارت، وب سایت نشان دهنده برند شما است. طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای یا طراحی سایت شرکتی اختصاصی با دسترسی آسان و طراحی خوب می تواند سطح حرفه ای بودن و توجه شما به جزئیات را نشان دهد. در مقابل، یک سایت با طراحی ضعیف می تواند اثر معکوس داشته باشد که عبارتند از ایجاد ناکارآمدی، تجربیات منفی و احتمالاً دور کردن مشتریان. ظاهر وب سایت تنها چیزی نیست که باید نگران آن باشید. کاربران وب همواره به دنبال سایتی هستند که کاربردی، با پیمایش آسان و استفاده راحت در رایانه یا دستگاه تلفن همراه باشد. اکنون درباره اهمیت طراحی وب سایت و اینکه چگونه طراحی فعلی وب سایت شما می تواند به طور قابل توجهی بر نتیجه فروش شما تأثیر بگذارد، بیشتر بیاموزید.

اهمیت طراحی سایت با کیفیت

وب سایت با طراحی ضعیف می تواند مشتریان بالقوه را از پرس و جو در مورد محصولات یا خدمات شما باز داشته و در عین حال این تصور را ایجاد کند که نام تجاری شما آماتور یا حتی بدتر از آن، غیرقابل اعتماد است. این مسئله می تواند به دلیل فقدان سلیقه زیبایی شناختی از سوی توسعه دهندگان اصلی وب باشد. یا ممکن است به این دلیل باشد که کاربران به دلیل وجود مشکل در پیمایش، به سادگی قادر به یافتن اطلاعات مورد نظر خود نیستند.

ارزش طراحی سایت با کیفیت در کسب و کارهای هوشمند

کسب‌ و کارهای هوشمند، ارزش فوق‌العاده‌ ی طراحی وب‌ سایت با کیفیت و همچنین عواملی که در ایجاد یک وب ‌سایت نقش دارند را به خوبی درک می‌کنند. آنها می دانند که اگرچه ایجاد یک وب سایت با طراحی خوب ممکن است یک سرمایه گذاری هنگفت به نظر برسد، اما با توجه به اهداف بلند مدت و موفقیت حرفه ایی که ایجاد می کند ارزشش را دارد. در طراحی سایت حرفه ای به دنبال چه چیزی باید باشید؟

زیبایی شناسی که یادآور برند شماست

طراحی بصری یک وب سایت یعنی ظاهر و احساس یک وب سایت که شامل تصاویر صفحه، عکاسی، تایپوگرافی، فضا، لی اوت و رنگ است. کسب و کار چه کوچک باشد و چه بزرگ، سایتی که برای آن می سازید باید شخصیت و ارزش های منحصر به فرد برند شما را منعکس کند. در عین حال باید حرفه ای را با یک طعم خوب ترکیب کند. هیچ کس با وب سایت هایی که با بی دقتی طراحی شده اند تجارت نمی کند. برای الهام گرفتن برای ایجاد سایت خود، به سایت برندهای مورد علاقه خود مراجعه کنید.

طراحی سایت سازگار با تمامی پلتفرم ها

با توجه به اینکه تقریبا نیمی از ترافیک وب توسط کاربران گوشی های هوشمند حاصل می شود، امکان مشاهده و ممیزی وب سایت شما از طریق دستگاه تلفن همراه ضروری است. انجام این کار اغلب پیچیده تر از یک سایت قابل اجرا در یک دسکتاپ سنتی است. با توجه به اندازه کوچکتر صفحه نمایش در اکثر دستگاه های تلفن همراه، طراحی وب سایت باید در عین سادگی چند گزینه اساسی نیز داشته باشد. برخی از کسب و کارها ترجیح می دهند نسخه جایگزین (موبایل) برای سایت فعلی خود ایجاد کنند، اما برخی مشاغل دیگر با بازسازی سایت به منظور اجرا در هر دستگاهی از این مرحله یک گام فراتر می گذارند.

عبارات فراخوان برای اقدام (CTA)

ایجاد فراخوان قوی (CTA) یکی از مهمترین جنبه های طراحی یک وب سایت با کیفیت است. درج چند کلمه کوچک چاپی در قسمت پایین صفحه برای تولید سرنخ کافی نخواهد بود. برای بهبود CTA های خود، باید یک لی اوت موثر و یک طرح رنگی جذاب انتخاب کنید، ضمن اینکه یک عبارت کوتاه و در عین حال قدرتمند نیز ایجاد کنید که بازدیدکننده را تشویق به اقدام کند. CTAهای قدرتمند شامل مثال‌هایی مانند "استفاده آزمایشی رایگان"، "از 50 درصد تخفیف امروز برخوردار شوید" یا "اکنون به حساب رایگان خود دسترسی پیدا کنید" هستند.

فرمت مناسب هدر و فوتر

فرمت هدر و فوتر وب سایت نیز نقش مهمی در ظاهر و عملکرد آن دارد. صفحات وب ممکن است عناصر طراحی متفاوتی داشته باشند، اما اکثرا اجزای مشابهی دارند. هدر نواری است که در بالای صفحه وب قرار دارد و اغلب دارای یک لوگو و هدینگ بزرگ است. لینک های پیمایش و اطلاعات تماس را نیز در اینجا خواهید یافت. فوتر، نواری در پایین صفحه وب است که معمولاً حاوی لینک های دسترسی سریع، چاپ دقیق و اطلاعیه های حق چاپ است. فوتر نیز درست مانند هدر، مکانی عالی برای قرار دادن اطلاعات مشترک مرتبط با سایر جنبه های وب سایت است.

تجربه کاربری استثنایی

هنگام طراحی سایت سالن زیبایی یا طراحی سایت فروشگاهی یا سایت شرکتی خود، می خواهید چیزی بیشتر از صرفا جذابیت زیبایی سایت را در نظر بگیرید. مسلما داشتن یک طراحی چشم نواز مهم است اما باید به نحوه تعامل مشتریان با سایت خود نیز فکر کنید. پیمایش وب سایت در واقع عبارتست از ساختار وب سایت و نحوه سازماندهی محتوای آن. ساختار صفحه مرتبط در یک وب‌سایت نیز می‌ تواند مانند پوشه پرونده های یک اداره، تجربه‌ ای یکنواخت یا پر زحمت و شاید خسته‌کننده ایجاد کند.

سایت خود را تجسم کنید

آیا نوار پیمایش در بالای صفحه شما با خدمات ارائه شده توسط کسب و کارتان مرتبط است؟ چگونه سازماندهی شده است؟ آیا این امکان را به کاربر می دهد که با کمترین تلاش، به سرعت آنچه را که به دنبالش است پیدا کند؟ آیا موارد اضافی یا ناکارآمدی در آن به چشم می خورد؟ آیا برخی از صفحات به عنوان خطاهای 404 برمی گردند؟ چقدر طول می کشد تا صفحات شما بارگذاری شوند؟

تجربه کاربری در طراحی سایت

تجربه کاربری بدون شک یکی از مهمترین جنبه های هر سایتی است. اگر وب سایت شما کاربر پسند نباشد، درصد زیادی از مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد. هنگام شخصی سازی سایت، ابتدا در نظر بگیرید که چقدر طول می کشد تا صفحات بارگذاری شوند. اگر بیشتر از چند ثانیه طول بکشد، کاربران شما احتمالاً آنجا را ترک خواهند کرد. باید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات به راحتی یافت می ‌شوند و همه لینک ها به درستی کار می ‌کنند. اضافه کردن دکمه جستجو در یک نمای ساده را در نظر بگیرید که بازدیدکنندگان می توانند از آن برای مکان یابی اطلاعات خاصی که به دنبالش هستند استفاده کنند. در نهایت، اطمینان حاصل کنید که سایت شما در مرورگرهای اینترنتی متفاوت و در دستگاه های مختلف کار می کند.

یکپارچه سازی فرم های وب سایت

فرم ها یکی دیگر از اجزای حیاتی هستند که انتخاب می کنید تا در وب سایت خود داشته باشید. شاید بخواهید مشتریان حسابی ایجاد کنند که اطلاعات اولیه مانند نام و آدرس ایمیل خود را در آن پر کنند. اگر در حال فروش محصولات خود در سایت هستید، نیاز دارید تا فرمی ایجاد کنید که به مشتریان امکان می دهد اقلام را با خیال راحت خریداری کنند. فرم ها باید ساده بوده و استفاده از آن ها آسان باشد و در عین حال، باید حاوی اطلاعاتی باشد که مشتری می‌خواهد بداند، مانند تاریخ تحویل اقلام در صورت خرید. یکی از تکنیک ‌هایی که بسیاری از وب‌ سایت ‌ها از آن استفاده می ‌کنند این است که ابتدا اطلاعات اولیه را قبل از درخواست برای اطلاعات بیشتر به دست می‌آورند.

یک وب سایت کاملا شخصی سازی شده

منابعی به صورت آنلاین در دسترس هستند که ایجاد یک وب سایت را آسان می کنند، بسیاری از ابزارهای رایگان سازنده وب سایت در واقع سایت هایی نامرتب ایجاد می کنند که برای پیمایش کاربران و خزنده های وب دشوار است. گفتنی است، برای ایجاد یک سایت واقعا منحصر به فرد و شخصی سازی شده، به سطح بالایی از مهارت کدنویسی نیاز است.

تجربه توسعه دهنده وب

فقط یک توسعه‌دهنده وب با تجربه می ‌داند و درک می‌ کند که چگونه برای ایجاد یک وب‌ سایت شخصی سازی شده از کد استفاده کند تا تمام مشکلات کاربردی و زیبایی ‌شناسی شما را حل کند. متأسفانه، این مهارت نیاز به سال ها تمرین دارد و با تغییر تکنولوژی، تکنیک های کدنویسی نیز تغییر می کند. اکثر کسب و کارها زمان لازم به منظور یادگیری مهارت های لازم برای ایجاد و نگهداری طولانی مدت یک وب سایت را ندارند. به همین دلیل است که امروزه بسیاری از کسب‌ و کارها وب ‌سایت خود را به یک شرکت توسعه‌دهنده وب می ‌سپارند.

استفاده از یک شرکت طراحی وب سایت با تجربه

با کمک یک تیم طراحی وب با تجربه، می توانید سایتی ایجاد کنید که بر روی نیازهای کاربران تمرکز دارد و در عین حال از نظر زیبایی شناسی و کاربردی نیز جذاب است. برای توسعه وب سایتی که کاربران شما واقعاً می خواهند از آن استفاده کنند و به اشتراک بگذارند، حتما یک توسعه دهنده وب حرفه ای را به کار بگیرید.
منبع: شرکت طراحی سایت در تهران
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.